כשאנחנו משחקים באולינג אנחנו מתרגלים חיסור באופן טבעי :
כמה היו לי?
כמה הצלחתי להפיל?
כמה נותרו?
על המגש הוגשו :
10 כוסות חד פעמיות
כדור מטאלי מגניב
דף לכתיבת התרגילים
עיפרון, מחדד ומחק
חותמות של ספרות
ההוראה :סדרו מגדל מעשר הכוסות
גלגלו את הכדור לכיוון הכוסות
איספו ומנו את הכוסות שנפלו, רישמו את הכמות בדף
בידקו כמה כוסות נותרו ורישמו אותן בתוצאת התרגיל
גלגלו את הכדור לכיוון הכוסות
איספו ומנו את הכוסות שנפלו, רישמו את הכמות בדף
בידקו כמה כוסות נותרו ורישמו אותן בתוצאת התרגיל
חלק מהילדים העדיפו לכתוב את הספרות וחלקם העדיפו להשתמש בחותמות
יצירת מגדל הכוסות היוותה אתגר מוטורי.
תוך כדי ההתנסות הילדים גילו שבמגדל צר, כשהבסיס עומד על 4 הם מצליחים להפיל כמות גדולה יותר של כוסות.
עם זאת, חלק מהם בחרו ליצור מגדלים בצורות אחרות כשהם מקווים לקבל תוצאות שונות.
ההתלהבות היתה גדולה ומכיוון שבכל פעם יכל להשתתף במוקד ילד אחד בלבד, יצרנו רשימה על הקיר בה כל ילד רשם את שמו והמתין בסבלנות לתורו.
תראו כמה כייף :
את הרעיון וגם את דף העבודה לקחתי מכאן
http://whattheteacherwants.blogspot.co.il/2012/11/subtraction-bowling_5.html
http://whattheteacherwants.blogspot.co.il/2012/11/subtraction-bowling_5.html
רעיון מקסים :-)
השבמחקתודה מוטי :)
מחקאימצתי אימצתי אימצתי מעולה ממש תודה על הרעיון
השבמחקאימצתי אימצתי אימצתי מעולה ממש תודה על הרעיון
השבמחקבכייף גיל!
מחק