בתחילת השנה שיתפתי במשחק מסלול ראשוני בו הילדים צעדו עפ"י הטלת קוביה [או שליפת קלף] וקיבלו תור נוסף כשעצרו על מדבקה.
כעת, כשהילדים כבר מכירים את מבנה המסלול, כיוון ההתקדמות, יודעים להמתין לתורם ומטילים את הקוביה בתוך סלסלה, אפשר להתקדם ברמות הקושי.
המשחק הפעם דורש לפעול בשני שלבים :
בשלב הראשון - מטילים קוביה ומתקדמים בהתאם.
בשלב השני - הילד מזהה את המדבקה עליה עצר וכשהוא מוצא את ערכה בטבלת המיקרא עליו לאסוף פריטים בכמות המתאימה.
את המשחקים יצרתי כרגיל, יחד עם הילדים.
בחרתי במדבקות של סימני הסתיו כי זה הנושא הנלמד והן זמינות כעת בגנים.
[כמשלימה אני משתדלת להשתמש במה שיש בגן כשאני מגיעה]
כמובן שניתן ליצור מסלול מכל סוג של מדבקות אפילו סתם ממדבקות בצבעים שונים.
בחרתי במדבקות של סימני הסתיו כי זה הנושא הנלמד והן זמינות כעת בגנים.
[כמשלימה אני משתדלת להשתמש במה שיש בגן כשאני מגיעה]
כמובן שניתן ליצור מסלול מכל סוג של מדבקות אפילו סתם ממדבקות בצבעים שונים.
בחלק מהגנים אפשר למצוא ערכות דיג'י, אלה ערכות מומלצות מאד להבנת המבנה העשרוני וניתן לרכוש ערכות כאלה גם באופן פרטי.
הילדים אספו לבנים אחדות והכניסו ומילאו איתן לתוך לבנים של עשרת.
בסיום המשחק תירגלנו ספירה בעשרות.
כמובן שלבני הדיג'י הן רק אביזר ולכל דבר יש תחליף.
בגנים ובבתים בהם אין לבנים שכאלה ניתן לאסוף כל פריט אחר, רצוי, אם אפשר, לקבץ את מה שאספתם לקבוצות של עשר.
אפשרות נוספת שמזמנת הפעלה מוטורית היא במקום לאסוף פריטים - לאסוף ולהדביק דבקיות.
לשם כך, בהתאם לרוח המשחק הכללית, הכנתי לילדים "עננים" והם אספו לתוכם "טיפות" [מדבקות כחולות].
שימו לב לדרגת קושי נוספת :
במשחק המדבקות צעדו כל הילדים עם חייל משותף, מתאים לילדים צעירים המתקשים לשמור על מקומם של מספר חיילים על הלוח.
על הלוח השני כל ילד צעד עם חייל משל עצמו.
גם ה"חיילים" איתם אנחנו משחקים מגיעים איתי בקופסא יפה המכילה "גוגוסים", יתאימו גם דמויות של ביצת קינדר, בעלי חיים מיניאטורים וכדומה.
בחירת הדמות היא חלק מההנאה והגירוי במשחקים שאנחנו מכינים לעומת החיילים השיגרתיים במשחקים הקנויים.
נהדר!!!
השבמחקנהדר!!!
השבמחק